Social Icons

twitterfacebookgoogle plusrss feedemail

12 Ocak 2014 Pazar

Haydi Mum Yapıyoruz :) -2


Son yaptığım mum ile karşınızdayım. Bu konu hakkında bir hayli mail ve mesaj aldım. Herkes daha fazla bilgi, daha fazla bilgi diyor :)) Bende bu post için okurlarla beraber çalışmayı uygun gördüm. Şimdi mumu nasıl yapıyoruz neler katıp karıştırıyoruz bir bakalım.


Öncelikle kullanmadığınız bir demliği alıyorsunuz ve onu eritme kabı olarak kullanıyorsunuz. Ancak ben bunu yapamam ne gerek var onun yerine daha profesyönel birşey alırım derseniz tıkk tıkk. Bu sitede 3 farklı çeşit eritme kabı bulunuyor. Sonra parafini eriteceğiniz kabın içine atıyorsunuz. Eritme devam ederken içine %10 oranında stearik asit atıyoruz. Bu son derece önemli. Eğer bunu koymazsak mumu yaktığımızda is yapar ve bu mumun bana kalırsa en büyük sorunu budur. Aman aman buna dikkat edelim ki emeğimize değsin. 
Ben bu sefer cam bir kap kullandım. Daha önceden ikea'dan aldığım mum bitmişti arta kalanı tekrar eritip kabın içine döktüm sonra üzerine de yeni parafin ekledim. Tabi mumu yakmak istiyorsanız bir fitile de ihtiyacınız olacak. Kabın dibinde fitil tutucu bulunuyor dilerseniz bunların hazırını alabilirsiniz, dilerseniz de fitil ayrı tutucuyu da ayrı alabilirsiniz. İkisini ayrı almanın yararı istediğiniz boyutlarda kendiniz ayarlayarak kullanabilmenizdir. Ben ikisi ayrı aldım boyutlarını kendim ayarlıyorum.


Kaba koyup erittiğimiz parafinin içine biraz renklendirici atıyoruz, artık hangi renk isterseniz az birşey koyun. Burada toz renklendirici kullandım yoğun olduğu için az birşey kullanıyoruz ve hatta değişik renklerle de karıştırarak farklı görüntüler de elde edebiliyoruz. En sonunda erittiğimiz mumu fitilini de hazırlayıp koyduğumuz kaba döküyoruz ortadaki fitili sabit tutuyoruz bunu unutmuyoruz yoksa kayar :) Hatta resimdeki kaymada eminim gözlerden kaçmamıştır ama olur o kadar :))


Bunların hepsi aslında tek bir pakette bulunuyor hatta paketin içinde bir de nasıl yapacağınızı yazmışlar. Bence mum yapımına buradan başlamak daha uygun olur. Bu paketi alın ve biraz deneyim kazanın. Bende biraz daha deneyim kazandıktan sonra diğer postumda da yazdığım gibi "carving candles" yapımına geçeceğim :)
Paketler için tıkk tıkk.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates