Social Icons

twitterfacebookgoogle plusrss feedemail

23 Ocak 2013 Çarşamba

Haydi Mum Yapıyoruz :)



Uzun zamandır kendime bir mum kursu arayışı içerisindeydim. İnternetten onlarca video izledim ve evde bir kundakçı misali yangın çıkartmak istemediğimden bunun derecesi nedir ne değildir, hangi kalıplara dökülebilir gibi kafamda sorular olduğu için kendime işinin ehli bir kurs arayışına girmiştim. Ancak geçtim işinin ehlili ne bir kurs bulabildim ne de maillerime cevap alabildim.  Fakat yılmadım :) sonunda kendime bir kurs bulaibldim. Kursun yeri güneşli olsada hiç üşenmedim ve kalktım cumartesi erkenden gittim :) size de bu güzel fotoğrafları çektim.








Aslında mum yapımı çok kolaymış gibi görünür aslında hiç de öyle değil. Tamam erit parafini dök kalıba buraya kadar bir sıkıntı yok ama mumun kendine has ufak özellikleri var ve siz bunu bilmiyorsanız geçmiş olsun çirkin ve is kokulu mumları hatta kendiliğinden eriyen parafinleri yakmaya çalışır durursunuz. Ben mumu çok özel birisinden öğrendiğim inancındayım. Bu işe 20 yılını vermiş ve mum hakkında çok az bilgiye sahip olup herşeyi yaşayarak yani yana yana öğrenmiş :)


(İşte yapmak istediğim bu güzeller yani "carved candles")


Bunlarda buhurdanlıklar için özel mumlar. İlk defa karşılaştım onlarla normalde yağ koyarız ve altına ufak mumla ortalığı mis gibi kokuturduk ama bunlar bir başka :) Kokuları çok daha uzun kalıyor ve ayrıca karışık şekilde kendi kokunuzu da yaratiliyorsunuz.






Aşağıda da kurstan görüntüler var. 


Mum yapımının püf noktaları neler mi? Öncelikle mum yapımı için parafin, sterik asit, fitil, kalıp, boya ve eritme kabı gerekir. Çalışacağınız parafinde ki yağ oranı çok önemli bu oran kaba dökülecekler ile bir kabın mesela camın içinde olanlar için farklı. Ancak hiç yağ olmaz ise o zaman mumu da ne kadar uğraşsanız da yakamazsınız bu yüzden bu tür parafin içi boş mumlarda kullanılır! Ayrıca bir diğer konuda sterik asit. Doğru oranda konulduğunda is olmuyor ki bir çok kişi mumlar konusunda islerden şikayetçidir. (İs hiç olmasın istiyorsanız eğer mumun fitilini hafif içine doğru bastırıp söndürebilirsiniz!) 
Bunların haricinde derece de çok önemli, bir kalıp için derece 90 civarında olmalıdır eğer 70-75 olursa o zaman duvar görünümü dedikleri şekilde olur bazıları böyle sevsede benim pek tercihim değil hoş durmuyor ve renk aralarında beyazlıklar olmasından dolayı güzel gözükmüyor. Kokularda ise durum daha kritik. Çok fazla koku yağ dengesini bozar ve parafini daha fazla yağlandır  bu da üzerinde çalışmayı güçleştirir aynı zamanda da isi arttırır. Şu anda aklıma gelenler bu kadar. Ben evde çaydanlık yardımıyla mum yapmaya başladım ama sirtede eritme kalıpları da mevcut. Benim gibi yeni başlayanlar da unutulmamış ve ufak setler de hazırlanmış. Bu setler için tıkk tıkk


Bana bildiği bütün bilgilerini aktaran Engin Koç beyefendiye ve horizon mum'A çok teşekkür ediyorum :) 



4 yorum :

  1. Nasıl meraklıyım bende mumlara anlatamam. Malesef nette bilgilendirici hiç bir şey bulamıyorum. Keşke blogunda daha ayrıntılı bahsetsen uygulamasını göstersen =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu da anlatacağım aldığım sette nasıl yaptığımı ayrıntılı bir şekilde paylaşıcam :)) Benden biri oley çok sevindim şu an :)))

      Sil
    2. ben de öğrenmeyi çok istiyorum çokk

      Sil
  2. Merhaba,

    Ben de mum yapımı konusuna cok ilgi duyuyorum, gercekten de dediginiz gibi webde hicbir bilgi bulunmuyor. Malzemelerinizi kursu aldiginiz yerden mi satin aliyorsunuz? Bu kursu tavsiye ediyorsunuz sanirim, suresi ne kadar? Calisirken gitmek mumkun olur mu?

    YanıtlaSil

 
 
Blogger Templates