Social Icons

twitterfacebookgoogle plusrss feedemail

12 Aralık 2012 Çarşamba

Mobilya Boyama - DIY





Sonunda uzun zamandır istediğim ama "zordur yok şimdi yapamam" dediğim projeme başladım ve bitirdim. Bitirmem başlamamdan daha kısa sürdü, sadece 3 günümü aldı.  Mobilya boyamanın aslında o kadar da zor birşey olmadığını söylemekle işe başlamak istiyorum. Tabi çok büyük parçalar için fazla bir yorumda bulunamaycağım ama bunun gibi ufak bir parça için verdiğim karar yerinde olmuş doğrusu. Bir kaç blog okudum sonra tabi babamada danıştım ve işe başladım.


Önce sıfır bir zımparayla mobilyamın heryerini zımparaladım. Bu hem yüzeyi düzeltmek hemde mobilyanın üzerinde tırnaklar açarak mobilyanın boyayı daha iyi emmesini sağladı. Daha sonra boyayı tinerle incelterek ilk katı sürdüm. İnce bir ilk kat her zaman işin sonunda daha kaliteli ve güzel bir görünüm sağlıyormuş. Bu da marangoz olmayan babamdan bir inci :) İlk kat kuruduktan sonra ikinci katı sürdüm. Biraz daha tecrübe kazandığım için ikinci katı uygulamak daha kolay oldu. 1 tam gün boyunca boyanın kurumasını bekledim.


Boya kuruduktan sonra vernik uygulamak zorunda olduğumu bir kaç blogdan okudum. Vernik kullanmamın asıl sebebi parlak göstermek değildi. Zaten seçmiş olduğum boya parlak bir boya; mat bir görünümü yoktu mobilyamın ama bir yere vurursam boyası kalkmasın, boyayı iyice sertleştirsin diye en son vernik uyguladım ve görüntü şahane oldu. Onu da 1 tam gün kurumaya bıraktım.




Sonra hızlıca bauhaus'un yolunu tuttum. Kendime yeni kulplar aldım. Burada akılcı bir hareketin altını çizmek isterim. Eski kulplarını sakın ola atmayın!! Yeni almış olduğum kulpların vida mesfeleri tutmadı bende eski kulpların vidalarını kullandım ama genede arada ufak bir boşluk kalmıştı onu da somunla destekledim.






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates